Hyvää työarkea rakennetaan yhdessä: webinaarisarja täynnä konkretiaa ja jaettuja oivalluksia

Hyvä työarki ei synny sattumalta. Se rakentuu pienistä teoista, osaamisesta, yhteisistä pelisäännöistä ja ennen kaikkea taidoista. Tämän ajatuksen pohjalta kehitimme Hyvä työarki -webinaarisarjan, joka koostuu viidestä vaikuttavasta kerrasta työarjen kehittämisen tueksi.

Tavoitteemme on tarjota organisaatioille konkreettisia työkaluja, jotka helpottavat arkea, selkeyttävät rooleja ja vahvistavat työyhteisön sosiaalista hyvinvointia. Sarjan webinaarit on suunnattu sekä esihenkilöille että työntekijöille, sillä hyvä työarki syntyy yhdessä.

Viisi vaikuttavaa webinaaria esihenkilöille ja työntekijöille

Hyvä työarki -webinaarisarja tarjoaa tukea sekä esihenkilöille että työntekijöille. Webinaarien teemoja yhdistää sama tavoite: selkeyttää arkea, lujittaa yhteistyötä ja vahvistaa toimivia työtapoja. Webinaarit toteutetaan verkkovälitteisesti ja ovat kestoltaan 90 minuuttia kerrallaan.

Esihenkilöille suunnatut webinaarit

Taitava itsensä johtaja™: Miten johdan itseäni esihenkilönä?
Esihenkilötyö alkaa omasta hyvinvoinnista, ajankäytöstä ja kyvystä pysähtyä olennaisen äärelle.

Taitava Liidaaja™: Miten toteutan valmentavaa otetta arjessa?
Valmentava johtaminen näkyy arkisissa kohtaamisissa, kysymyksissä ja siinä, miten tuemme ihmisiä onnistumaan.

Taitava Tiimi™: Miten luon tiimille edellytykset onnistua?
Tiimin onnistuminen syntyy yhteisestä suunnasta, selkeydestä ja turvallisesta ilmapiiristä.

Työntekijöille suunnatut webinaarit

Taitava Työkaveri™: Työkaveruus voimavarana
Hyvä työarki rakentuu yhteistyöstä, auttamisen kulttuurista ja vahvoista työkaverisuhteista. Haastavat tilanteet voivat olla myös kasvattavia ja luottamusta lisääviä oppimisenhetkiä.

Taitava Työkaveri™: Yhdessä muutoksessa
Miten toimimme rakentavasti muutoksissa? Miten vahvistamme ymmärrystä, joustavuutta ja yhteistä suuntaa?

Millaista palautetta olemme saaneet? Mitä olemme oppineet?

Webinaarit ovat antaneet meille vahvistusta koko työyhteisöille suunnatun webinaarisarjan vaikuttavuudesta:

1. Konkreettisia itsensä johtamisen ja yhteistyön työkaluja arvostetaan.

Osallistujat kaipaavat selkeitä ja konkreettisia työkaluja, joita voi soveltaa työhön jo heti seuraavana päivänä. Yleisluontoiset luennot eivät enää riitä.

2. Yhteinen kieli helpottaa työyhteisön arkea.

Kun tiimi tai organisaatio oppii puhumaan samoista asioista samalla tavalla, työ selkeytyy ja väärinymmärrykset vähenevät.

3. Hyvä työarki kiinnostaa kaikkia, roolista riippumatta.

Esihenkilöiden ja työntekijöiden teemat kietoutuvat toisiinsa. Kun toinen vahvistuu, myös toinen hyötyy. Tärkeintä on löytää yhteisiä keskustelupaikkoja, joissa sanoitetaan toimivaa työarkea.

Viime viikolla aloitimme webinaarisarjan ison sote-organisaation kanssa. Mukaan liittyi Teamsissa 50–80 ammattilaista, joiden arki on täynnä muutoksia, monialaisia tiimejä ja jatkuvaa yhteensovittamista.

Palautteet olivat rohkaisevia ja kertovat työyhteisöjen tarpeista:

“Lisää näin asiapitoisia ja käytännöllisiä koulutuksia. Työkaluja, jotka auttavat arjessa ja antavat työlle tavoitettavuutta.”
“Kouluttajat olivat hyvin selkeitä. Oikeat ihmiset oikealla asialla.”
“Todella hyvä koulutus, kiitos tästä. Paljon tärkeitä pointteja.”

Palautejakauma:
66,7 % erittäin tyytyväinen
33,3 % tyytyväinen
Keskiarvo: 4,67 / 5

Jos haluat tuoda Hyvä työarki -webinaarisarjan oman organisaatiosi arjen tueksi tai haluat lisätietoja kokonaisuudesta, sparraamme kanssasi mielellämme.

Hyvä työarki ei ole sattumaa. Se on taitoa, jota voi oppia, vahvistaa ja rakentaa yhdessä.

Edellinen
Edellinen

Tiiminä tulevaan: kohti meidän näköistä tulevaisuutta

Seuraava
Seuraava

Tiimin säätilakartoitus auttaa sanoittamaan fiiliksiä